AYŞEGÜL YARAR
“Otuz   Artı   Profil”


Resim Sergisi  &  Painting Exhibition
24 Nisan April – 5 Mayıs May 2019

Açılış – Opening : 24 Nisan April 2019 – Çarşamba Wednesday – 18:00 . 20:00
Fırça Sanat Galerisi : Hilal Mahallesi, Hollanda Cd. 7/A,  Çankaya/Ankara

OTUZ ARTI PROFIL
     Beden bize sürekli bir takım hikayeler anlatır. Bedenimiz ihtiyaçların olduğu kadar, hâlârın da kaynağıdır.Bizim sosyal bir varlık olmamız kültürün bedenleşmesiyle mümkün olur. Mimik ve jestlerin, örneğin bir bakışın, bir duruş ve yürüyüş tarzının çok derin ve katmanlı anlamları olabilir. İşçi sınıf dik durmaz; kadınlar edepli oturmak zorundadır; eril veya dişil olmak bedensel bir tavır gerektirir; öğretilmiş veya farkında olunmadan öğrenilmiş pek çok kültürel kod bedenlerimize kazınmıştır. Sevinç ve üzüntülerimi bedenimizle hisseder, bedenimizle ifade ederiz. Bedenin pek duyulmayan bir dili vardır. Bu görsel dil bizim varlığımıza dairdir ve sanatçılar için biricik kaynaktır. Bu görsel dil yoluyla hafızamıza pek çok popüler ikon kazınmıştır. Einstein`in dili, Marlyn`in etegi, Dali`nin kedisi, İnci küpeli Kızın bakışları, vs. Zamanında gizli direnişlerin popüler kültürel sembolleri olan bu fi gurleri farklı bir mecrada hatırlamak kendi üzerimize düşünmek gibidir. Popüler kültür yoluyla hafızamıza kazınanlar çoğunlukla derin anlamlar taşısa da aslında tüketim kültürü içinde derinliğini yitirme tehlikesi içindedirler. Bu riskden onları kurtarmak bizim elimizdedir. İnsan zaman içinde bilim ve teknolojinin de etkisiyle hızla degişen ve yeni imkanları ve kısıtlılıkları beraberinde getiren kültürel dünyaya uyum sağlamanın ötesinde onu mümkün kılar. Bütün bunlar duygu dünyamıza da yansıyan gelişmelerdir. Zamanı algılamak anı yaşamakla başlasa da geçmis hep birikimleriyle anın içindedir. Hatırlamak ve yeniden anlatmak bugünü anlamak ve değiştirmek için elzemdir.
     The body keeps telling us some stories. They are the source of pleasures as that of needs. Our socialization can only be possible with the embodiment of culture. Bodily and facial gestures, for example a look, a style of standing or walking, can contain deep layered meanings. Proletariat might walk less steep or stiff; women should sit decently; being female or male requires certain forms of bodily gestures and performances. Many cultural codes that have been taught or learned unconsciously are engraved in our bodies. We feel and express our sadness or happiness mainly through our bodies. The body has an unheard language. This visual language, which is about our existence, is the richest resource for artists. Many popular icons have been inscribed to our memory through this visual language: Einstein`s tounge, Marlyn`s skirt, Dali`s cat, the gaze of the Girl with a Pearl Earring, etc. Remembering these fi gures that are popular cultural symbols of hidden resistances of their time through different mediums is like refl ecting on ourselves. Even though having very deep meanings, those which are inscribed in our own memories through the means of popular culture have the risk of losing them under the impact of consumption culture. The human beings, beyond adapting themselves, enable the cultural world, which is rapidly changing due to the infl uence of science and technology, and which brings new possibilities and limitations. All this is refl ected to our world of emotions. Even though the time is perceived when the moment begins to be lived, the past, with everything that it has accumulated so far, is always intrinsic in the moment. Remembering and re-telling is essential to make sense and change the moment.
                                                                                                                  Prof. Dr. Betül Yarar

Ayşegül Yarar, 1994/1995 – 1995/1996’da Hacettepe Üniversitesi’nde özel öğrenci olarak Zahit Büyükişleyen ve Veysel Günay’dan Lisans Üstü dersler aldı. Sanatçı bir çok karma sergiye katıldı ve yirmi kişisel sergi açtı. Halen sanat eğitimcisi olarak T.C. M.E.B. bünyesinde görev almaktdır.
Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği (UPSD) ve Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltraşlar Derneği (BRHD) üyesi olan sanatçının yurtiçi ve yurtdışı koleksiyonlarda resimleri bulunmaktadır. Çok sayıda karma sergiye katılan sanatçının çeşitli yarışmalarda sergilenmeye değer eserleri bulunmaktdır.